Popular Posts

Friday, November 20, 2009

Peperiksaan yg t'akhir..

Allhamdulillah..syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana akhirnya saya kini b'ada di semester 5 iaitu semester yg t'akhir s'blum m'langkah ke semester 6 iaitu praktikal..peeperiksaan tlh pun b'mula pd 17 november yg lalu..saya m'rasa agk gementar kerana ia m'rupakn peperiksaan yg t'akhir kali..paper 1 iaitu accounting management 2 danpaper 2 iaitu accounting. theory & practice...well Allhamdulillah jugak kerana saya dpt m'jawab soalan dgn tenang & saya b'harap kedua2 paper ini lulus...
Selasa dpn ni saya akn ambik 2 paper last iaitu Malaysian Taxation2 & p'gajian Islam...saya b'doa kpd Allah supaya dpt m'jawab kedua2 paper ini.Kadang2 saya m'rasa cemburu m'lihat k'jayaan orang lain yg m'dpt keputusan cemerlang..dgn itulh saya gandakn usaha sempena final ini & saya mahu jdikn final ini m'rupakn final yg blh di banggakn especially my parents..their hope the best..saya b'harap dgn harapan baru yg saya ciptakn selepas SPM ini m'jadi titk tolak kpd k'jayaan yg m'datang kepada kita esok hari...
Apabila m'renung sejarah yg lampau..ia m'rupakan satu peristiwa yg blh di katakn kurang m'banggakn..hari ini saya cuba utk b'diri dgn mendongak ke langit utk m'capai k'jayaan yg akn dtg..Benarlh kata bijak pandai "Rezeki Allah b'ada di mana2..cuma kita perlu b'usaha gigih.."apabila di renungkn..mmng benarlh kata bijak pandai..

Saya b'harap & b'doa kpd Allah s'moga saya m'dapat keputusan dpt m'nebus maruah & k'kecewaan masa lalu...juga keputusan yg blh m'banggakn kedua ibu bapa saya yg m'naruh harapan yg sukar di gambarkn...to all my frenzz especially have a gud time...

No comments: