Popular Posts

Wednesday, December 2, 2009

KAISER..APA MAKSUDNYA..??

Ramai kawan bertanya kpd saya "apakh maksud kaiser"..??haha..ok sekarang saya akn cuba m'beri penerangan maksud kata t'sebut.."KAISER" berasal drpd bahasa jerman iaitu "MAHARAJA"..itulh maksud yg selama ini dicari..utk p'jelasan lanjut atau sejarahnya just taip website ini "www.wikipedia.com.."di situlh anda blh tahu lbih m'dalam ttg kaiser..
kenapa saya m'nggunakn nama samaran ni..??sb semua orng ingin m'jadi raja..so saya pn x ketinggalan..sbb itulh saya m'ggunakn gelaran "kaiser"utk m'nunjukkn peribadi kita sebenar..gelaran ini mngkin agk kompleks ttpi ia ada maksud yg tersirat..oleh itu dalam sesuatu dinasti atau legasi kongolomerat..hanya seorang sahaja yg b'gelar "kaiser" iaitu menguasai majoriti dan m'punyai kuasa eksekutif yg tidak blh di pertikaikn...itu sahajalh yg saya dpt jelaskn ttg apa maksud "KAISER"...

1 comment:

hidzzlan said...

maksud paling tepat maha raja